#46 Barevný bar

#46 Barevný bar

 

*  Hnědo, modro, tyrkysová *  Sváteční ruleta *  Erotika na plazmě *  Létající kolibřík * Pivo nebo porodnice? * Kešu * Výherní los * Pisoáry v galerii *

 
 

Tak jako filmový Pán Prstenů, Babovřesky nebo Harry Potter děleno dvěma, i mé vyprávění o “vysokoškolských institucích” bude trilogie (#41; #44). Proto dnes tuto etapu zakončíme a podíváme se na hospodu, kterou jsme museli jakožto studenti často kontrolovat. Zejména pak, zda-li dodržují správnou teplotu piva a jestli sedí otevírací doba tohoto non-stopu.

Podnik, jež navštěvovaly generace studentů a profesorů před námi, nese slangový název: “Modráč”. Otázkou zůstává proč? Krom modrého piva (které se tam točí při náhodném postupu Komety do Play-off) a světle tyrkysového kolibříka, jež má barmanka Mona vytetovaného mezi ňadry, tam nenajdete nic osvětlujícího nám název baru. Aby se to nepletlo, hned vedle se nachází další hospoda, tentokrát: “Starý modráč“, který je oděn v dřevěně-hnědé barvě.

Protože jsme ještě v prváku nefrčeli na automatech a ruletu jsme hráli jen o nedělích či svátcích, navštěvovali jsme Nový modráč. Tam nás obsluhovali oblíbení barmani, jako například plešatý Lubor, kterého později vyhodili za krádeže kasy a mladičká Monika, co se pyšní tetováním na 125% části těla.

Výhodou známosti s vrchními pro nás byl fakt, že po dosednutí na barovou židličku nám automaticky přiletělo typické brněnské pivo Staropramen. Pro dokreslení atmosféry vnitřku non-stopu, se na zdech vyjímá několik plazmových obrazovek, na kterých máte možnost sledovat hitparády snad všech existujících hudebních stanic. Jelikož se na těchto programech objevoval Štefi se svými kapelami, raději jsem přepínal na zajímavější pořady. Zejména pak na populární “Svlíkačku za kačku”, kterou jsme sledovali každou středu po jedenácté nebo “Erotik-mat”, kde se vám po uhádnutí záludných písmenek (doplň: ČOK _ LÁDA) poodhalila dáma pozdního středního věku.

Zvláště kulturním zážitkem byla i toaleta, kterou jste (chtě-nechtě) museli po určitém čase navštívit. Nevím jak to vypadalo na dámách (tam jsem pochopitelně nechodil, protože jsem muž.. a netekla tam teplá), ale pánské záchody se mohly celé smontovat a následně přemístit na výstavu do Národní galerie hlavního města. Každý návštěvník, který potřeboval světu sdělit něco podstatného (a měl po ruce fixu), se mohl bez okolků projevit na zeď proti mušlím. Příspěvky na této “zdi nářků”, se pohybovaly v rozmezí osobní roviny (MYLUJU TĚ MIŠKO, PEDRO), či čistě informativního charakteru (KDO TU CHČIJE – JE BUZERANT). Nakonec jste se i při tak fádní činnosti mohli hezky začíst a zapomenout tak na osobní starosti mimo pisoárový svět.

“Modrý bar” má oproti jiným hospodám bezpočet výhod. Jednou z nich jsou obrovská okna, která jsou poseta po celé délce hospody a vy tak sedíte v jakési výloze. Nejenom že si vychutnáváte krásný pohled na budovu ČNB sídlící naproti, ale zejména máte vynikající výhled na dění na ulici, a tím možnost “odchytávat” nic netušící kamarády, kteří touto frekventovanou ulicí kráčí za lepšími zítřky. Zvláště komplikované je to ve chvíli, kdy spěcháte na vlak, běžíte na státnice z dějin světového divadla nebo utíkáte do porodnice za rodící přítelkyní. V těchto situacích jdou malichernosti stranou a pavučina jménem “modráč” vás na pár hodin pohltí.

Dalším pozitivem podniku je samotný nápojový a jídelní lístek! Zvláště kouzelný je: (nyní mi omluvte to to žoviální označení) Jídelák. Zde máte na výběr z několika pochutin. Nyní pojedu abecedně, abychom se v tomto výčtu orientovali:

Arašídy loupané, Kešu značky Kešu, Medovník značky Marlenka.

Ano, majitel vsadil na správné heslo: ” Méně znamená více”, a vy se tak nemusíte dlouho trápit výběrem pokrmu. (k pivu doporučuji medovník, k destilátu spíše kešu)

Abych jenom nechválil, musím na závěr zmínit i nějaké negativum. Jsem od přírody velice soutěživý typ a pakliže za mnou někdo přijde s provokativní otázkou: “A vo co, že..”,  tak tyto nabídky k sázce většinou přijímám. Tohoto mého hendikepu si všiml i personál podniku a proto se u mého stolu podivně často objevují reklamní předměty se soutěžemi typu: Vypij šedesát pět panáků absintu a vyhraj klíčenku od firmy – Nepotřebné klíčenky s.r.o, nebo: Za šest panáků zelené dostaneš los a při troše štěstí vyhraješ panáka zelené, či má oblíbená soutěž: Setři a pojeď s námi na Macháč.

Díky tomuto dobrému marketingovému tahu a mé vášní pro soutěžení, si mohl “modráč” najmout dalšího pomocného kuchaře a pořídit nová plastová okna.

A jakou hospodu dotujete vy?

/Vojta/

 

Sdílejte nás dál:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>